În pragul campaniei electorale pentru alegerea
reprezentanților Camerei Deputaților și a Senatului, Institutul Român pentru
Evaluare și Strategie – IRES lansează studiul IRESCOP 2012 - PROFILURI
ELECTORALE - un experiment, un demers de prospectare a vieții publice, în
scopul contribuirii la crearea unei culturi civice și politice a alegătorilor
din România.
CE ESTE IRESCOP 2012 - PROFILURI ELECTORALE?
Acest studiu reprezintă o tentativă de
raționalizare a vieții publice și a formării opțiunilor politice ale
votanților. Poate reprezenta o premisă pentru dezbateri publice, pentru a
îndrepta atenția în altă direcție decât în cea a polemicilor sterile sau a
demagogiilor ieftine.
Prin segmentarea profilurilor alegătorilor români nu
se creează doar o oglindă a audienței mesajelor politice, ci se calibrează un
tablou privind așteptările populației, se măsoară impactul și adecvarea acestor
mesaje.
Acest studiu trebuie interpretat drept un experiment,
reprezentând un prim pas pentru deschiderea unei ere de transparență adâncită
în comunicarea politică. Datele furnizate de acest studiu sunt puse la
dispoziția actorilor din cadrul instituțiilor publice și din mass media, nu în
ultimul rând pentru realizarea unei diferențieri între agenda publică și
programele politice ale partidelor.
Prezentul studiu are drept suport de comparatie
Barometrul Opiniei Publice – Profiluri electorale din octombrie 2006. La acea
vreme, echipa care a proiectat BOP 2006 era alcătuită din Ovidiu Voicu
(manager de program), Mihaela Ştefănescu (asistentă program), Mircea Comşa,
Dumitru Sandu, Andrei Gheorghiţă (experţi). Culegerea şi introducerea datelor a
fost asigurată de The Gallup Organization România. Caietul de prezentare al
acestui studiu poate fi vizionat accesând:
Motivul pentru care Institutul Român pentru Evaluare
și Strategie – IRES a ales reluarea structurii BOP este faptul că acesta din
urmă s-a constituit ca un instrument de cercetare sistematic, bine realizat,
care oferea date relevante și utile, dar care, din păcate, nu mai continuă în
acest moment. Datorită diferențelor privind design-ul și metodologia cercetării,
recomandăm interpretarea anumitor evoluții sau comparații cu precauție.
Pentru ilustrarea unor tendințe au fost utilizate și
studii de opinie publică realizate de IRES în perioada 2009-2012, prin metoda
CATI, utilizând eșantioane reprezentative la nivel național.
CE INFORMAȚII INCLUDE CAPITOLUL 1 AL IRESCOP 2012 -
PROFILURI ELECTORALE?
Care este climatul social premergător campaniei
electorale?
Care este nivelul implicării politice a românilor?
Cine sunt votanții principalelor partide aflate în cursa
electorală?
Cine sunt votanții personalităților politice care
domină scena publică din România?
Spre ce doctrină se auto-poziționează electoratul?
Sunt doar câteva întrebări la care veți găsi
răspunsuri într-un prim studiu care face parte din seria de studii IRESCOP
2012. Detalii complete găsiți în documentul atașat.
Perioada anchetei: 25 octombrie 2012
DESPRE PROGRAMUL DE CERCETARE IRESCOP
IRESCOP este un program de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare și
Strategie - IRES, lansat în anul 2010, având drept suport și motivație
principalele elemente ale institutului nostru: de a funcționa
drept un think tank independent, drept un laborator de idei și cercetare consacrat
problematicilor de interes public. Dorim să furnizăm o producție originală de
idei, reflecție și consultanță, în același timp menținându-ne autonomia
intelectuală și neasociindu-ne grupurilor de interese specifice. Venim cu
soluții și propunem politici publice, în același timp constituind o platformă
pentru de schimb de idei și comunicare publică. Urmărim animarea dezbaterii
publice pe teme importante, fiind interesați de impactul public al ideilor și
de proiectarea viitorului.
În cadrul acestui proiect, IRES a mai publicat
următoarele studii (selecție):
Aici puteţi descărca primul capitol al volumului profiluri electorale.
Mă bucur că realizaţi acest studiu şi că îl faceţi public. Felicitări!
RăspundețiȘtergere