06 noiembrie, 2012

IRESCOP 2012 - PROFILURI ELECTORALE: Capitolul 1 - Climat social şi implicare politică




În pragul campaniei electorale pentru alegerea reprezentanților Camerei Deputaților și a Senatului, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES lansează studiul IRESCOP 2012 - PROFILURI ELECTORALE - un experiment, un demers de prospectare a vieții publice, în scopul contribuirii la crearea unei culturi civice și politice a alegătorilor din România.

CE ESTE IRESCOP 2012 - PROFILURI ELECTORALE?
Acest studiu reprezintă o tentativă de raționalizare a vieții publice și a formării opțiunilor politice ale votanților. Poate reprezenta o premisă pentru dezbateri publice, pentru a îndrepta atenția în altă direcție decât în cea a polemicilor sterile sau a demagogiilor ieftine.
Prin segmentarea profilurilor alegătorilor români nu se creează doar o oglindă a audienței mesajelor politice, ci se calibrează un tablou privind așteptările populației, se măsoară impactul și adecvarea acestor mesaje.
Acest studiu trebuie interpretat drept un experiment, reprezentând un prim pas pentru deschiderea unei ere de transparență adâncită în comunicarea politică. Datele furnizate de acest studiu sunt puse la dispoziția actorilor din cadrul instituțiilor publice și din mass media, nu în ultimul rând pentru realizarea unei diferențieri între agenda publică și programele politice ale partidelor.

Prezentul studiu are drept suport de comparatie Barometrul Opiniei Publice – Profiluri electorale din octombrie 2006. La acea vreme, echipa care a proiectat BOP 2006 era alcătuită din  Ovidiu Voicu (manager de program), Mihaela Ştefănescu (asistentă program), Mircea Comşa, Dumitru Sandu, Andrei Gheorghiţă (experţi). Culegerea şi introducerea datelor a fost asigurată de The Gallup Organization România. Caietul de prezentare al acestui studiu poate fi vizionat accesând:

Motivul pentru care Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES a ales reluarea structurii BOP este faptul că acesta din urmă s-a constituit ca un instrument de cercetare sistematic, bine realizat, care oferea date relevante și utile, dar care, din păcate, nu mai continuă în acest moment. Datorită diferențelor privind design-ul și metodologia cercetării, recomandăm interpretarea anumitor evoluții sau comparații cu precauție.
Pentru ilustrarea unor tendințe au fost utilizate și studii de opinie publică realizate de IRES în perioada 2009-2012, prin metoda CATI, utilizând eșantioane reprezentative la nivel național.

CE INFORMAȚII INCLUDE CAPITOLUL 1 AL IRESCOP 2012 - PROFILURI ELECTORALE?
Care este climatul social premergător campaniei electorale?
Care este nivelul implicării politice a românilor?
Cine sunt votanții principalelor partide aflate în cursa electorală?
Cine sunt votanții personalităților politice care domină scena publică din România?
Spre ce doctrină se auto-poziționează electoratul?
Sunt doar câteva întrebări la care veți găsi răspunsuri într-un prim studiu care face parte din seria de studii IRESCOP 2012. Detalii complete găsiți în documentul atașat.
Perioada anchetei: 25 octombrie 2012

DESPRE PROGRAMUL DE CERCETARE IRESCOP
IRESCOP este un program de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare și Strategie - IRES, lansat în anul 2010, având drept suport și motivație principalele elemente ale institutului nostru: de a funcționa drept un think tank independent, drept un laborator de idei și cercetare consacrat problematicilor de interes public. Dorim să furnizăm o producție originală de idei, reflecție și consultanță, în același timp menținându-ne autonomia intelectuală și neasociindu-ne grupurilor de interese specifice. Venim cu soluții și propunem politici publice, în același timp constituind o platformă pentru de schimb de idei și comunicare publică. Urmărim animarea dezbaterii publice pe teme importante, fiind interesați de impactul public al ideilor și de proiectarea viitorului.

În cadrul acestui proiect, IRES a mai publicat următoarele studii (selecție):

Aici puteţi descărca primul capitol al volumului profiluri electorale.

Un comentariu:

  1. Mă bucur că realizaţi acest studiu şi că îl faceţi public. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere