07 august, 2012

Referendumul şi încă un punct de vedere despre mobilizare sau despre grasu’ și slabu’ la vot



Chiar dacă discuţia despre referendum s-a blocat la liste şi nimic pare să nu mai conteze acum, încerc să aduc încă o explicaţie alternativă la mobilizarea din 29 iulie 2012. În timp ce partidele încep să-și decapiteze șefii locali pentru impotența de a duce mai mulți la vot sau pentru ca nu au reușit să-i oprească destul de eficient pe cetăţenii cu poftă de vot, cred ca este civic să le dăm șefilor politici un sfat gratis: NU-I OMORÂŢI PE TOŢI! MOBILIZAREA DEPINDE ȘI DE NIVELUL DE DEZVOLTARE AL JUDEȚULUI ȘI A REGIUNII RESPECTIVE.

Electoratul din zonele sărace este mult mai ușor de mobilizat deoarece este un electorat dependent. Dependent de bugetul central, dependent de autorităţile locale. Guvernul alocă în aceste județe foarte mulţi bani de la fondul de rezervă.
Acolo, organizațiile politice sunt mai puternice, oamenii sunt mai docili. Liderii de județe sunt mai puternici. Arătam într-o postare anterioară dependenţa de culoarea primarilor a procentului de prezenţă la vot. Dacă privim harta cu o estimare a PIB pe cap de locuitor vom vedea că se respectă, cu mici excepții, harta mobilizării la referendum.





Acum să ne uitam la harta procentelor prezenței la vot la referendum.




Majoritatea județelor care au obținut un scor peste medie se află în această zonă a PIB-ului scăzut pe cap de locuitor. Cu siguranță, aici mai apare un factor important, personalitatea și nivelul de organizare în cazul unor lideri politici locali care au instrumentat sau nu această condiţie favorizantă.

Explicație alternativă, în limbaj politicianist.

Se pare că marea teoremă a PDL cu „grasul și slabul” se poate aplica şi la apetenţa pentru democrație  (aşa a fost prezentată participarea la vot de către cei care aveau nevoie de cvorum). Să vă explic: PIB-ul mai mare îl face mai gras pe cetățean și nu mai are poftă de democrație, iar PIB-l mai redus îl face mai vigilent și îi trezeşte conștiința civică. Ca ardelean parcă am început să mă îngraş si nu cred că este bine.
 Ce minunată este politica, ce explicații faine și ce viziuni caută să ne bage în cap!

14 comentarii:

  1. ce facem cu grasii care merg, totusi, la vot ? :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astia nu sunt normali. Îi premiem sau îi sanctionăm, după caz. Nu am vrut sa mai lungesc discutia dar daca adaugam o comparatie cu alegerile locale am vedea ca si graşii merg la vot cand trebuie sa-si aleaga diriguitorii in comunitatile lor.

      Ștergere
  2. :))) materialul e perfect echilibrat, la concluzii insa ...EPIC! :))
    Domnule profesor, parerea mea e ca, dimpotriva, GRASUL nu se leneveste la politica asa cum nu se leneveste la munca (de aceea a ajuns GRAS), e foarte interesat de cursul vietii lui si nu se lasa cumparat si inselat pe bani de nimic, asa cum face SLABUL. GRASUL e mai greu SA FIE PROSTIT. E logic :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. concluzia era o gluma in stil politicianist, sper ca te-ai prins.

      Ștergere
  3. Constanta trebuia sa fie verde.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, imi cer scuze. Din pacate, softul meu pentru harti face aceasta eroare si nu pot modifica, decat dupa ce ajumg acasa, la Cluj

      Ștergere
  4. "PIB-l mai redus îl face mai vigilent și îi trezeşte conștiința civică"

    de asta are Botswana prezenta la vot 150%, constiinta e atat de ridicata ca vin si vecinii la vot, atrasi de constiinta asta ca de un magnet.

    Poate ca asta ar trebui sa fie scopul Romaniei: un PIB cat mai mic, o constiinta cat mai mare.

    Cate vorbe frumoasa, ca sa impachetezi fraudele uriase din judetele "dependente"

    RăspundețiȘtergere
  5. Subiectul interesului pentru politica in general este unul delicat. Imi aminteste de o noapte alba, inainte de 89, cand n-am ajuns cu interlocutorul meu la vreo concluzie, fiind vorba tot de o optiune "fatala" pentru vremurile acelea: a marsalui cu partidul si a face, din cand in cand, ceva, sau a sta deoparte si a nu face nimic. Nici atunci, nici acum, deciziile nu sunt usor de luat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cei ce iubesc Romania, mai mult decat pe sarlatanul Basescu, au datoria sa faca tot ce este posibil pentru a-i determina pe politicieni sa aleaga, public, intre "politica pentru Ciolan", practicata pana acum, si "politica pentru Patrie", propusa mai jos:

    Domnilor politicieni,
    analisti si jurnalisti!

    Dragi compatrioti! Atat actuala criza politica din Romania, cat si criza generala din Romania, di

    n Europa si din Lume, reprezinta conse

    cinte ale “politicii pentru Ciolan”, care se practica in tarile cu regimuri “democratice”, si care este posibila datorita aberatiilor pe care le-a suferit DEMOCRATIA!

    Democratia reala cere ca politica sa se faca in interesul majoritatii covarsitoare a electoratului care voteaza si al Tarii! O asemenea politica se poate numi “politica pentru Patrie” (caci Patria este poporul, iar nu tagma mafiotilor!). “Politica pentru Ciolan”, care se practica astazi in toata lumea, se face in interesul “alesilor” si al unei clientele a acestora! De aceea, Democratia actuala, deformata, care permite practicarea unei asemenea politici, poate fi numita DEMOCRATURA!
    Deci, se poate conchide ca exista doua cai pe care poate merge omenirea, fiecareia din aceste cai, fiindu-i specific un tip de politica, astfel:
    1. DEMOCRATIA reala, careia ii este specifica “politica pentru Patrie”, si care, deocamdata, nu exista in realitate nicaieri in lume; si,
    2. DEMOCRATURA, care defineste regimul politic al tuturor statelor care se considera “democratice”, si in care se practica “politica pentru Ciolan”!

    Diferenta dintre DEMOCRATIE si DEMOCRATURA, este data atat de politica ce se poate practica in fiecare (“pentru Patrie”, sau “pentru Ciolan”), dar mai ales de cadrul democratic care face posibila o anumita politica! La baza DEMOCRATURII, in care functioneaza astazi Lumea, si in care se practica “politica pentru Ciolan”, sta actualul cadru democratic, care permite celor ce detin functii publice, prin alegeri sau numiri, sa fie Lacomi, Mincinosi, Hoti, Tradatori, Iresponsabili, Nesimtiti, etc. In Democratura actuala, nu este posibila combaterea coruptiei, decat, cel mult, ca DIVERSIUNE, pentru amagirea celor exasperati de marasmul in care traiesc!

    “Politica pentru Patrie” se poate practica DOAR in Democratia reala, a carei existenta este CONDITIONATA de Noul Cadru Democratic, pe care l-am schitat in Scrisoarea Nr.11270/03-05-2011, ce i-a fost adresata presedintelui Basescu, si apoi transmisa tuturor partidelor politice!
    Acest Nou Cadru Democratic nu permite celor ce detin functii publice, prin alegeri sau numiri, sa fie “infestati” deTARELE amintite mai sus, si care sunt specifice actualului cadru democratic. (Atat Noul Cadru Democratic, cat si Scrisoarea Nr.11270 pot fi citite pe blogspot-ul “Dreptate pentru toti”).

    Cum se pot schimba lucrurile in bine, in Romania si in Lume?
    Prin INLOCUIREA “politicii pentru Ciolan”, cu “politica pentru Patrie”!......(Continuarea in comentariul urmator).

    RăspundețiȘtergere
  7. (continuarea comentariului anterior). ...Cum se poate face aceasta INLOCUIRE? Prin obligarea politicienilor sa aleaga ferm si solemn, in DIREECT si la ore de Varf, in fata alegatorilor, a politicii pe care doresc sa o promoveze: “politica pentru Ciolan”, sau “politica pentru Patrie”?
    Punand politicienii in aceasta situatie, INLOCUIREA “politicii pentru Ciolan”, cu “politica pentru Patrie”, este GARANTATA!
    Caci niciun politician nu va fi sinucigas, si nu va alege “politica pentru Ciolan”!

    Iar alegerea “politicii pentru Patrie”, include, implicit, si alegerea -- de voie de nevoie -- a conditiilor care GARANTEAZA suta la suta indeplinirea acesteia, adica acceptarea Noului Cadru Democratic!
    Noul Cadru Democratic se deosebeste de actualul cadru democratic in doua zone esentiale:
    1. Contine un Juramant implicativ, cu implicatii de ordin psihic asupra deponentului, peste care niciun om normal si responsabil nu poate trece! Acest Juramant va fi depus de toti cei ce detin functii publice, prin alegeri sau numiri!
    2. Votul alegatorilor nu va mai fi unul bezmetic si manipulat ca astazi, ci va fi unul in cunostinta de cauza, deoarece se ofera alegatorilor un criteriu OBIECTIV de formare a optiunii de vot!
    Bucuresti, 25-07-2012. Dumitru Rizoaica, fost detinut politic intre 1958-1963, si februarie-aprilie 1986. Tel.0723966732.

    RăspundețiȘtergere
  8. Profu' sunteti super ok. Nu suficient de gras ca sa va permiteti indiferenta politica si destul de ...bine cat sa mai fiti remarcabil la fotbal. Un concediu placut si sa va bucurati de bere buna.

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut , spune-mi te rog daca vrei sa faci schimb de link si cu mine .

    www.mistocareala.ro - Page rank 3 ...

    id messenger contact : mistocareala
    Astept un raspuns pe mess sau pe blogul meu

    O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  10. Mihai Valerica ( Vali Petrosani )19 august 2012, 13:59

    Am citit cam tot ce ati postat domnul profesor , dar as vrea sa-mi spuneti o parere a dumneavoastra referitor la pozita PDL si Legea nr. 14/2003 a partidelor politice
    (publicata in Monitorul Oficial nr. 25 din 17 ianuarie 2003)

    Art. 2.
    Prin activitatea lor, partidele politice promoveaza valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la formarea opiniei publice, participa cu candidati in alegeri si la constituirea unor autoritati publice si stimuleaza participarea cetatenilor la scrutinuri, potrivit legii.

    Credeti ca este corect cum au procedat ?!

    RăspundețiȘtergere